hír
A tanári szoba című német film nyerte el idén a legjobb európai filmnek járó LUX közönségdíjat, az Európai Parlament és az Európai Filmakadémia…
továbbhír
Május 11. és 13. között újra az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatják be az Európai Parlament és az Európai Filmakadémia közös filmművészeti…
továbbhír
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket. Az idén…
továbbhír
December 1-3. között az Urániában láthatja a közönség az Európai Parlament filmművészeti díjára, a LUX-díjra jelölt, döntős filmeket: Céline Sciamma…
továbbhír
Párbeszédet indított el Fliegauf Csak a szél című filmje az európai értelmiség körében, és tapasztalatai szerint világszerte is mindenhol érthető…
továbbhír
Az elkövetkezendő hetekben 35 európai nagyvárosban vetítik az Európai Parlament Lux-díjának döntőseit, köztük a Csak a szél című Fliegauf-filmet is…
továbbmagazin
Az Európai Unió válságának csúcsán a kultúra értékeit ünnepeltük Strasbourgban: a halmozottan hátrányos helyzetű görög film elől egy szociális…
továbbhír
Hét magyar film utazik a varsói filmfesztiválra, a filmjogok átkerülnek a Filmarchívumhoz, a Delta a három film között, akik esélyesek a Lux-díjra,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié